Plakat for utstiling - Første forsøk

Min første ferdigstilte plakat

Kollasje - Screenshot av prosessen

Jeg tenkte først jeg ville bruker et bilde med mye ledig plass til å skrive. Jeg satte overskriften «Aquarius» høyt oppe på selve fotografiet. Resten av teksten «Vågen videregående skole, Juni 2011» skrev jeg nede på et eget fargefelt. Både skriffarge og fargetelt er plukket ut med Eyedropper Tool i InDesign og fargene er hentet fra støvlene. Skriften jeg har brukt heter Courier og er dratt ut og presset sammen ved hjelp av Baseline Shift. Siden jeg i går valgte å redigere blidet svart hvit og forsterket fargene slik at det ser litt antikk ut, fant jeg ut at jeg måtte bruke fargene som var i bildet for å få en helehet.
Jeg prøvde meg med 2 forskjellige farger i rammen rundt bildet, men fant fort ut at dette ble rotete samme hvor sterke eller svake fargene var.
Over bildet har jeg også laget et helt dust fargefelt, for at det ikke skulle bli så hard farge på skriften. Fargefeltet er satt fra 100% til 11%, slik at det ble veldig gjennomsiktig og bare la et svakt lag over.
Skriften under bildet ble prøvd med at «Vågen» og «Juni» var større, noe jeg valgte å gå for. Ordene er ikke forstørret så veldig mye, men akkurat nok til at du ser det er en forskjell. Et utrent øye ville kanskje ikke lagt merke til det. Tallet 3 i «3SF» ble også forstørret slik at du tydelig kunne se hvilket trinn som skulle ha denne fotoutstilling.
Dette var den første plakaten til fotoutstillingen jeg laget. Jeg syns den er grei, men litt kjedelig og mørk. Fargene er så like og det er ingenting spesielt med den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar