Visp i gelé

Visp i gelé


Ideen var å se om det var mulig å gjøre noe spennende ut av matlaging. Jeg kokte opp vann og fant fram gelè. Jeg husket at sist jeg laget gelé, kom det bobler da jeg vispet vann og pulver sammen. Dette ville jeg utnytte og jeg prøvde meg frem. Jeg vispet fort så det kom mer bobler og de holdt akkurat så lenge at jeg fikk ta noen flotte bilder av dem. Her stikker vispen litt opp av jordbærgelén sammen med boblene.
Jeg har brukt blits og det ble et fint lysskinn i vispen som gjorde at den ikke ble flat og kjedelig. Noe av komposisjonen går ut av bildet, noe som gjør det mer spennede. Selv om du ikke ser hele gjenstanden som er i bildet, ser du likevel hva som er på bildet, fordi det er en gjenkjennbar gjenstand. Vispen er plassert i det gylne snitt to steder. Oppe og nede til høyre. Bildet er skarpt akkurat på vispen for å få den frem. Selv om ikke alle boblene er like klare, er det ikke vanskelig å se at det er bobler som er rundt og på vispen.
Innstillingene som er brukt på ISO er 400, på blenderåpningen er den f/4,5 og lukkertiden er 1/60. Jeg har kun gjort lyset litt klarere i Photoshop, der jeg gikk på Image, Adjustmenst, så på Curves og satte Output på 173 og Input på 176. I tillegg har jeg beskjært bildet i iPhoto. Bildet var ikke så spennende før jeg beskjærte det, men det gjelder og finne det som kan brukes i et foto.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar