Plakat for utstilling - Andre forsøk

Min andre ferdigstile plakat

Kollasje - Screenshot av prosessen

Jeg ville gjøre et forsøk med sterke farger på plakaten. Dette er helt klart farger som ville fanget oppmerksomheten til folk på gaten eller skolen.
Overskriften er ikke så stor, men den er sto nok til at du ser hva som skal skje. Den er plassert sammen med vanndråpene, fordi det handler jo tross alt om vann.
Resten av skriften er plassert på bunnen av bildet, fordi jeg ønsket å vise bildet og ikke skjule det bak skrift. Når du leser plakaten ser du lett hva som står uten at det hindringer i å se bildet.
Fargene til skriften ble valgt ut gjennom Eyedropper Tool og er hentet fra bildet. Overskriftsfargen er hentet fra det aller rødeste i midten av rundingen, altså i det gylne snitt ned til høyre. Fargen til underteksten er hentet fra de mørke linjene i sirklene, der hvor det står «fotoutstilling». «Aquaries» og «Fotoutstilling» fikk også «Stroke» rundt bokstavene. Resten av skriften er bare «Fill»
Skriften heter Century Gothic og er dratt ut i Baseline Shift til 520 i overskriften og 132 i underteksten.
Jeg måtte i dag redigere dette bildet på ny, fordi i går tok jeg bare screen shot av bildet som ligger på bildet på bloggen. Dette var heldigvis ikke noe problem, siden jeg hadde skrevet på bloggen i går hvordan jeg hadde redigert bildet.
Jeg vurderte om jeg skulle levere inn denne plakaten, men jeg fant ut at jeg ville prøve å lage en siste siden jeg hadde så god tid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar