Vase med konditorfargen rød

Vase med konditorfargen rød


Ideen var å bruke konditorfarge for å skape spennende vann i en ellers vanlig glassvase. Jeg tok kameraet oppi vasen, slik at jeg kom nært på og fikk vasens runde form. Komposisjonen i bildet er bra. Det røde, som tar mye oppmerksomhet, går gjennom 3 av 4 hjørner i det gylne snitt. Det tar likevel ikke for mye plass, fordi det er rundet av så elegant og blandes med det gule. Det er tydelig at det er lys i vannet, fordi det er ujevnt. Det er også noen helt lyse områder i vannet der hvor lyset treffer rett på.
Innstillingene som er brukt på ISO er 400, på blenderåpningen er den f/4,5 og lukkertiden er 1/60. Bildet er også tatt med blits, for hvis ikke ble fargene veldig daffe og bildet ble ikke spennede.
I iPhoto har jeg satt opp nivået til 75% og jeg redigerte bort blitsen som var i bunnen av vasen. Dette gjorde jeg ved å gå på retusjer og i Photoshop har jeg gått på Image, Adjustments og Color Balance for så å sette Red på +60. Dette gjør at det røde nede til venstre i bildet ble smørt litt mer ut og fikk en glidende overgang til det gule. Det jeg lærte av å ta dette bildet, var at jeg så blitsen nedi vannet og at jeg måtte redigere den bort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar