Shotteglass med konditorfarge

Shotteglass med konditorfarge


Ideen var å lage et fargespill i vannet. Å ha to konditorfarger i samme vann uten at de skulle blandes virket ikke, fordi de ikke var tykke nok i konsistensen. Da måtte jeg tenke nytt og fant ut at hvis jeg satte 3 glass etter hverandre, kunne det bli en kul komposisjon. Det ser også ut som glassene blir litt mindre etter hvor lang avstanden mellom glassene er. For å få refleksjon satte jeg glassene på et speil og fikk da farge i bunnen av glassene og litt ut på speilplaten. Lyset kommer inn fra siden og det reflekteres i speilet.
Jeg fant ut at bildet i seg selv var godt nok og det var ikke vits å redigere det unødvendig, så jeg har ikke redigert mer enn litt i kontrasten i Photoshop. I Curves satte jeg Output på 30 og Input på 84, for å skape litt mer kontraster.
Innstillingene som er brukt på kameraet er ISO er 400, på blenderåpningen er den f/5,6 og lukkertiden er 1/60. 
Jeg fant ut at selv om jeg setter glass oppå glass, kan det likevel komme mye kult ut av det. Litt farget vann var alt som trengtes som å skape et spennende bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar